Financial reports of political parties: What do the official figures hide?
At first glance, according to reports filed with the Central Election Commission, the electoral campaign of the 2023 local elections in Albania may seem modest — a low-key effort, financed by party memberships and partly by public funds.
But, as is often the case, the figures reported by Albanian political parties for spending during election campaigns and the reality on the ground seem to live in two parallel universes.
Thousands of meetings with voters in the four corners of the country, numerous billboards and expensive television ads suggest a much greater cost than what the presented data reflects. For analysts and election finance experts, these declarations are a disturbing mix between shallow declarations and deep suspicions about informal financing that are not revealed by CEC audits.
According to a report published by the Balkan Network for Investigative Journalism in Albania, with the title "Analysis of financial reports of entities on the electoral campaign", political parties declare that they have collected almost 2.57 million euros in funds for the 2023 electoral campaign and have spent approximately 2.4 million euros during the 30 days before the voting date.
But, according to experts of election campaigns in Albania, these numbers "are not real at all" and can even be described as "ridiculous".
"There are cases when just one big activity costs a major party as much as the entire declared budget," says political scientist Ermal Hasimja in an interview for BIRN.
Public finance expert Zef Preçi shares the same opinion.
"The total amount declared by all parties, taken together, is less than the financial benefits in the form of direct and indirect advertising of a national television," he stressed.
The Electoral Code places a number of restrictions on the funds that political parties and candidates can use to finance election campaigns. The law prohibits financing from foreign sources, companies that have benefited from public funds over ALL 10 million in the last three years, and entities that operate in the media field. Likewise, the ban also includes individuals or entities that have monetary obligations to the state.
With a limit of 1 million lek for individual donations and a requirement that any donation over 50,000 lek go through special bank accounts - where donor data is made public - the aim is to prevent the financial capture of politics by powerful and undeclared interests.
Ligji kërkon gjithashtu që partitë dhe kandidatët të dorëzojnë raporte të detajuara financiare çdo vit dhe për çdo fushatë zgjedhore, duke përfshirë burimet e fondeve dhe shpenzimet. Këto dokumente publikohen nga Komisioni Qendror i Zgjedhjeve (KQZ), duke synuar që qytetarët dhe organizatat e shoqërisë civile të ndjekin gjurmët e fondeve që ndikojnë në procesin demokratik.
Raporti i BIRN-it vëren se pjesa më e madhe e të ardhurave dhe shpenzimeve gjatë fushatës zgjedhore të vitit 2023 është përqendruar në tre subjektet kryesore politike të vendit. “Të dhënat tregojnë se ka ndryshime të mëdha mes shumës së të ardhurave të deklaruara nga 20 subjekte zgjedhore garuese, ku pjesën më të madhe (78.88%) e zënë tre subjektet kryesore: Partia Socialiste me 42.83%, Partia e Lirisë – që udhëhoqi koalicionin Bashkë Fitojmë – me 22.79%, dhe Partia Demokratike me 13.26% të të ardhurave totale,” thekson raporti.
Sipas të dhënave të analizuara, pjesa dërrmuese e të ardhurave të partive politike gjatë zgjedhjeve vendore të vitit 2023 vinin nga tre kategori kryesore: “Të ardhura të krijuara nga subjekti” përmes kuotave të anëtarësisë dhe dhurimeve (42.73%), “Financime publike” përmes fondeve të alokuara nga buxheti i shtetit për qëllim të shpenzimeve të fushatës (38.17%) dhe “Të ardhurat totale të kandidatëve për kryetar”, të cilat janë mbledhur nga vetë kanidatët (15.34%).
Megjithatë, për analistin politik dhe pedagogun Ermal Hasimja, këto shifra fshehin financime informale që rrjedhin nga burime problematike dhe për këtë arsye nuk mund të deklarohen. “Deklarimi i financimeve nga burime të tilla, qoftë nga bota e krimit apo krimi financiar, do të sillte probleme ligjore për partinë dhe diskreditim përpara votuesve,” tha ai. “Arsyeja përse nuk luftohet është sepse vetë partitë janë të interesuara që financimi të vazhdojë në të njëjtën mënyrë,” shtoi Hasimja.
Eksperti i ekonomisë dhe drejtori ekzekutiv i Qendrës Shqiptare për Kërkime Ekonomike, Zef Preçi, ndan të njëjtin shqetësim. Ai vë në dukje se shpenzimet zyrtare të partive për fushatë nuk pasqyrojnë kostot e larta të fushatave zgjedhore në Shqipëri. Sipas tij, mosdeklarimet janë të ndikuara nga kufizimet ligjore dhe financimet informale. “
“Frika nga ndëshkimi postzgjedhor i sponsorëve të vërtetë, përdorimi i formave të tërthorta për të ndikuar mbi votuesit përmes medias dhe blerjes së votës, si dhe rritja e pompimit të parave me origjinë informale dhe kriminale janë disa nga arsyet kryesore,” theksoi ai. “Mosdeklarimi dhe fshehja e burimeve është një praktikë e pranuar gjerësisht,” shtoi Preçi.
Të dhënat e analizuara nga BIRN tregojnë gjithashtu një pabarazi të theksuar në shpenzimet mes subjekteve zgjedhore përgjatë 30 ditëve të fushatës. Tre subjektet kryesore garuese në zgjedhjet e 14 majit 2023 kanë deklaruar vlerën 228,793,009.09 ALL (përafërsisht 2.06 milionë Euro) ose 87.14% të të gjithë shpenzimeve për fushatë, përkatësisht Partia Socialiste me 46.55%, Partia e Lirisë me 26.16% dhe Partia Demokratike me 14.43%.
Raporti evidenton gjithashtu diferenca të rëndësishme në kategoritë specifike të shpenzimeve. Për shembull, shpenzimet e regjistruara nga Partia Socialiste dhe Partia e Lirisë nën zërin “Shpenzime indirekte/dhurimet në natyrë” përbëjnë 96.12% të shpenzimeve të të gjithë subjekteve në këtë kategori, duke ngritur pikëpyetje mbi transparencën dhe barazinë në procesin zgjedhor. Në të njëjtën mënyrë, shumat e vogla të të deklaruara për “Transport” nga subjekte të mëdha dhe të vogla garuese, pavarësisht monitorimit të aktiviteteve të ndryshme elektorale në zona të largëta nga qendra e bashkisë ose e eksponentëve të tjerë qendrorë të subjektit, ngrenë pikëpyetje lidhur me përdorimin e mundshëm të burimeve shtetërore gjatë fushatave zgjedhore.
Ndërkohë që partitë e mëdha kanë grumbulluar dhe shpenzuar pjesën më të madhe të fondeve, disa subjekte të vogla kanë pasur një ndikim thuajse të papërfillshëm. Sipas raportit, Partia Balli Kombëtar, Partia Demokristiane dhe Lëvizja e Re kanë përdorur më pak se 0.02% të buxhetit të përgjithshëm të zgjedhjeve vendore të vitit 2023.
Kjo pabarazi në burimet financiare, sipas analistëve Ermal Hasimja dhe Zef Preçi, prodhon një garë të pabarabartë, ku partia në pushtet gjithmonë ka një avantazh të dukshëm. “Partia që është në pushtet merr më tepër mbështetje nga financues që presin në këmbim favore ekonomike, si p.sh. tendera apo leje ndërtimi,” tha Hasimja. “Partitë opozitare nuk kanë çfarë të ‘shesin’ në këtë rast dhe rrjedhimisht kanë mbështetje më të vogël,” shtoi ai.
Shpenzimet për reklama politike
Bazuar në analizën e shpenzimeve të deklaruara nga subjektet zgjedhore, totali i deklaruar për kostot e prodhimit dhe transmetimit të spoteve televizive dhe radiofonike, blerjen e kohës së transmetimit, si dhe komunikimet / reklamat në median online është në vlerën 56 milionw (përafërsisht 505,000 Euro), duke përbërë shumën më të lartë ndër aktivitetet e deklaruara nga subjektet, me përafësisht 21.3% të të gjithë shpenzimeve të deklaruara.
Vetëm gjashtë nga subjektet garuese në zgjedhjet e 14 majit 2023 kanë deklaruar shpenzime lidhur me median audiovizive dhe atë online, ku sërish pjesën më të madhe prej 90.71% të vlerës e kanë tre subjektet më të mëdha, pavarësisht pabarazive të mëdha dhe mes tyre, përkatësisht Partia Socialiste me 79.56%, Partia e Lirisë me 6.39% dhe Partia Demokratike me 4.76%.
Pavarësisht shumës së konsiderueshme, shpenzimet e deklaruara nga subjektet për fushatën e tyre në media ende mbeten të ulëta në krahasim me minutazhin e reklamave dhe transmetimeve live të monitoruara gjatë fushatës së vitit 2023, duke ngritur pikëpyetje mbi transparencën financiare të partive.
Duke përdorur të dhënat e monitorimit të medias nga AMA, BIRN arriti të përllogarisë se partitë politike kanë transmetuar gati 16 orë reklama politike në 14 prej televizioneve qendrore private gjatë fushatës elektorale, nga 14 prill deri më 12 maj 2023. Pjesa më e madhe e këtyre reklamave është paguar nga Partia Socialiste, me 68.48% të të gjithë reklamave politike të transmetuara në këto televizione gjatë fushatës, ndërsa Koalicioni Bashkë Fitojmë renditet i dyti me 20.62% të tyre, duke u lënë të gjitha subjekteve të tjera garuese në zgjedhjet e fundit lokale, përfshirë dhe kandidatëve të pavarur vetëm 10.80% të minutazhit të reklamave.
Në mënyrë të ngjashme, gjatë 30 ditëshit të fushatës zgjedhore, AMA ka identifikuar rreth 35,350 minuta transmetimesh të drejtpërdrejta të aktiviteteve elektorale, ose thënë ndryshe, më shumë se 589 orë. Nga këto, më shumë se 237 orë transmetimi i janë dedikuar aktiviteteve elektoraletë PS-së, 199 orë i janë dedikuar aktiviteteve të Koalicionit Bashkë Fitojmë, ndërsa 122 orë i janë dedikuar aktiviteteve të PD-së. Pjesa e mbetur prej 7 orësh të transmetimeve të drejtpërdrejta kanë mbuluar aktivitete të 8 prej subjekteve garuese në zgjedhje ose kandidatëve të pavarur.
Edhe pse se fushata në rrjetet sociale ka pasur një përdorim të gjerë gjatë zgjedhjeve të dekadës së fundit e sidomos në zgjedhjet e vitit 2023, vetëm 8 prej subjekteve zgjedhore deklaruan shpenzime në këtë drejtim. Peshën më të madhe në deklarimet e këtij zëri e zë Partia Socialiste, me pothuaj 80% të shumës totale, pasuar nga Partia Demokratike dhe Partia e Lirisë.
Partitë politike kanë kryer edhe pagesa “për të humbur gjurmët”, pasi nga 65 transaksione të deklaruara në zërin e shpenzimeve për mediat sociale, vetëm 44 prej tyre përfshijnë pagesa të drejtpërdrejta ndaj kompanive të rrjeteve sociale/platformave, të tilla si Facebook, Instagram, Google, YouTube, etj.
Pjesa tjetër e transaksioneve i referohet pagesave të kryera tek kompani ose individë lokalë, duke ofruar shumë pak qartësi për natyrën e shërbimit të marrë dhe kategorizimit të saktë të shpenzimit.
Nga analiza e kryer nga BIRN, rezulton se vetëm 7.19% e vlerës së deklaruar nga Partia Socialiste për “Media Sociale” ka shkuar si pagesë e drejtpërdrejtë ndaj Facebook, ndërsa pjesa tjetër e shpenzimeve lidhet me pagesa ndaj kompanive të marketingut dhe sondazheve, ato të printimit, ose ofrimit të reklamave në natyrë (billboards).
The situation is similar in the other political wing, as they have declared expenses to individuals or local natural persons, creating ambiguity regarding the activities performed. The Freedom Party alone has declared 34 invoices to digital platforms, not including other payments under this item.
Albania was filled with billboards, parties do not declare expenses
BIRN's audit report data show that most political entities, including the main ones, have declared minimal amounts or no expenses in categories such as "Transport," "Publications" and expenses from candidates for municipal councilors.
Furthermore, none of the major parties reported spending on "Outdoor Advertising," a category that, according to the decision of the Central Election Commission (CEC), includes costs for billboards, citilights, and campaign activities. others developed outside closed premises.
Economy expert Zef Preçi blames the CEC for these non-declarations, describing it as an institution still weak in its monitoring role.
"The CEC itself simply administers what the parties declare. It is, practically, an institution influenced by the government, and it has the audit of financial declarations of political parties as an additional task, even though financing plays a destructive role for the will of citizens and seriously deforms that will," said Preçi.
He added that the CEC should seriously commit to strengthening transparency, proposing that the institution be required to produce regulations and acts that compel political entities to report in real time their income and expenses, as a necessary step towards electoral equality and integrity.
ideas
top
Alfa recipes
TRENDING
services
- POLICE129
- STREET POLICE126
- AMBULANCE112
- FIREFIGHTER128