Plani i ushtrisë amerikane për të ndërtuar skelën në det që të dërgojë ushqime në Gaza, sfidat logjistike dhe të sigurisë që përballet

13 Mars 2024, 10:19 / BOTA ALFA PRESS

Plani i ushtrisë amerikane për të ndërtuar skelën

Një plan i SHBA-së për të ofruar ndihmë në Gaza nga një skelë lundruese në det do të jetë i mbushur me sfida të mundshme logjistike dhe të sigurisë.

Më shumë se 1.000 trupa amerikane pritet të marrin pjesë në këtë operacion.

Për të ndihmuar në arritjen e kësaj, SHBA-ja ka lidhur marrëveshje me një firmë private pak të njohur, Fogbow, e cila drejtohet nga ish-zyrtarë të ushtrisë dhe inteligjencës.

Qëllimi është që të shpërndahet ndihma e barabartë me dy milionë vakte në ditë në Gaza, ku Kombet e Bashkuara kanë paralajmëruar se uria është “pothuajse e pashmangshme” pa veprime urgjente.

Si do ta ndërtojë SHBA skelën?

Anijet e ushtrisë amerikane u nisën të shtunën dhe të hënën për të çuar pajisjet në Mesdhe. Sipas Pentagonit, plani përfshin dy komponentë kryesorë që duhet të montohen, një dok i madh lundrues i përbërë nga segmente çeliku dhe një rrugë me dy korsi 548m dhe skelë.

Rruga e shtruar do të përbëhet nga copa çeliku të ndërlidhura, 12 m të lidhura së bashku dhe të ngjitura në breg.

Anijet me ngarkesat dërgojnë furnizimet që më pas shkarkohen në një sërë maunash dhe anijesh më të vogla – të njohura si anije mbështetëse logjistike ose LSV – dhe dërgohen në skelë.

Nga atje, automjetet do të dërgojnë furnizimet në tokë dhe në Gaza. SHBA po mbështet aleatin e saj Izraelin dhe e ka cilësuar Hamasin një organizatë terroriste.

Ky projekt ndërtimi amfib – i njohur zyrtarisht si Joint Logistics Over-the-Shore, ose JLOTS – është ai që ushtria amerikane ka përdorur më parë në Kuvajt, Somali, Haiti dhe Amerikën Qendrore për misionet e ndihmës ndaj fatkeqësivem

Versionet e mëparshme u përdorën që nga Lufta e Dytë Botërore pas pushtimit të Normandisë. Kohët e fundit në korrik të vitit të kaluar, departamenti i mbrojtjes përdori pajisje të ngjashme JLOTS gjatë një stërvitje në shkallë të gjerë në Australi.

“Ushtria, sigurisht, dëshiron të ketë një port operativ. Kjo e bën gjithçka shumë më të lehtë”, i tha BBC-së Mark Cancian, një kolonel në pension i Korpusit të Marinës së SHBA me përvojë në planifikimin e operacioneve amfibe.

“Por kjo nuk është gjithmonë e mundur, qoftë për shkak të një situate konflikti ose në një mision humanitar në kohë paqeje,” shtoi ai. “Kjo është ku JLOTS hyn.”

Çfarë është Fogbow dhe roli që do të luajë?

Fogbow udhëhiqet nga Sam Mundy, një ish-nënkolonel i Trupave Detare që komandonte më parë forcat në Lindjen e Mesme dhe Mick Mulroy, një ish oficer paraushtarak i CIA-s dhe ndihmës sekretar i mbrojtjes për Lindjen e Mesme.

Detajet e plota se çfarë do të bëjnë nuk janë bërë publike më parë. Por një person i njohur me planin tha për BBC-së se operacioni Fogbow është kryesisht për të organizuar lëvizjen e ndihmave pasi të arrijnë në bregun e Gazës.

Kontejnerët do të zbrazen dhe përmbajtja do të vendoset në kamionë për t’u çuar në pikat e shpërndarjes më tej në Gaza, si pjesë e një plani të miratuar nga qeveritë e SHBA dhe Izraelit.

Fogbow është ende në kërkim të fondeve dhe ka informuar një sërë qeverish evropiane dhe të Lindjes së Mesme mbi planet. Në planin afatgjatë, Fogbow planifikon të krijojë një fondacion të drejtuar nga donatorët për të ndihmuar në dërgimin e ndihmës në Gaza.

Si do të trajtohet siguria?

Ekspertët ushtarakë thonë se suksesi i planit varet nga siguria, si nga mundësia e zjarrit armiqësor në një zonë luftarake ende aktive, ashtu edhe nga turma të mëdha civilësh që mblidhen në breg.

“S’mund të lejosh civilë të hipin në skelë”, tha admirali në pension Mark Montgomery. “Mund të jenë një prind që kërkon dëshpërimisht ushqim për fëmijët e tyre – ose mund të përpiqen të vrasin dikë. Kjo do të mbyllte operacionet.”

Fogbow pritet të ketë vetëm role të kufizuara logjistike dhe nuk do të përfshihet në shpërndarje.

Ndërsa Pentagoni ka thënë se asnjë trupë amerikane nuk do të shkelë në Gaza, ekspertët thonë se realiteti mund të jetë më i ndërlikuar.

“Ata do të duhet të jenë atje për të kontrolluar gjërat dhe për t’u siguruar që ne jemi të ankoruar në vendin e duhur.”

Nëse personi në plazh nuk është një anëtar i shërbimit amerikan, ai duhet te jetë një kontraktor me përvojë, shtoi Montgomery.

Çfarë ndryshimi do të bëjnë dërgesat?

Sipas departamentit të mbrojtjes amerikane, kjo skelë e përkohshme do të thotë se dy milionë vakte në ditë mund të hyjnë në Gaza.

Kjo do të mjaftonte për të ushqyer pothuajse të gjithë popullsinë. Ajo do të përbënte gjithashtu shumë më tepër ndihmë se sa po vjen aktualisht përmes tokës përmes pikës kufitare Rafah me Egjiptin dhe kalimit Kerem Shalom me Izraelin, ose përmes fluturimeve ajrore.

Më herët këtë javë, zëdhënësi i Departamentit të Shtetit, Matthew Miller tha se opsioni detar ishte duke u eksploruar sepse opsionet e tjera janë të pamjaftueshme.

Organizatat humanitare dhe zyrtarët amerikanë kanë thënë se shtimi i dërgesave mbi tokë mbetet i vetmi alternativë e mundshme për të përmbushur kërkesën ndërkohë që skela është ngritur.

Operacioni mund të funksionojë pjesërisht përpara se të ndërtohet skela.

Një anije spanjolle që tërheq një rimorkio të ngarkuar me 200 tonë furnizime ushqimore më në fund është nisur nga Qipro të hënën. Ajo shpreson të ankorohet në një bankinë të vogël që po ndërtohet nga një organizatë bamirëse amerikane në bregun e Gazës.

 

Po ndodh...