
How will Artificial Intelligence separate the talented from the rest?


At a summit in Paris on February 10 and 11, tech leaders competed for the grandest claim about artificial intelligence. “Artificial intelligence will be the most profound change of our lives,” said Sundar Pichai, CEO of Alphabet.
Dario Amodei, the head of the company Anthropic, said that Artificial Intelligence would lead to "the biggest change in the global labor market in human history."
In a blog post, Sam Altman of OpenAI wrote that "in a decade, perhaps everyone on the planet will be able to achieve more than the most influential person today."
Mr. Altman’s prediction has become a widely held belief. As large language models first gained popularity in the early 2020s, economists and bosses hoped that they and other AI tools would level the playing field, meaning lower-skilled workers would benefit more.
Software that performed tasks like protein folding and poetry writing would certainly expand the possibilities.
Jensen Huang, the CEO of chipmaker Nvidia, predicted a future where workers "will all be chiefs of AI agents."
However, recent discoveries have called this vision into question. They point to a future where the talented will rise even higher and the rest will be left behind.
In complex tasks like research and management, new evidence shows that more qualified people are better suited to work with Artificial Intelligence (see table).
Ultimately, using this technology also requires expertise and good judgment. So, instead of narrowing inequalities, AI is likely to further widen the workforce gap, just as past technological revolutions have done.
The idea that Artificial Intelligence would create a more equal world was fueled by research showing that this technology increases the productivity of less experienced workers.
A 2023 study by Erik Brynjolfsson at Stanford University and Danielle Li and Lindsey Raymond at the Massachusetts Institute of Technology (MIT) found that Artificial Intelligence tools increased productivity by 34% for entry-level customer service workers, helping them resolve queries faster and more effectively.
On the other hand, experienced workers benefited less, as AI simply amplified the skills they already had. This showed that technology could bridge gaps by shifting best practices from talented workers to less talented workers.
Një prirje e ngjashme u vu re edhe në detyra të tjera. Hulumtimi nga Shakked Noy dhe Whitney Zhang në Universitetin MIT, zbuloi se autorët më të dobët vunë re përmirësime në cilësinë e punës së tyre kur përdornin aplikacionin ChatGPT të kompanisë OpenAI, për të hartuar materiale si njoftimet për shtyp dhe raportet.
Kjo ka kuptim, duke qenë se Inteligjenca Artificiale zakonisht ngre nivelin e një punimi bazë.
Në mënyrë të ngjashme, Jonathan Choi dhe bashkautorët e tij në Universitetin e Kalifornisë Jugore, zbuluan se një mjet i zakonshëm i Inteligjencës Artificiale përmirësonte cilësinë e punës ligjore, si hartimi i kontratave, veçanërisht për studentët më pak të talentuar të drejtësisë.
Problemi është se ka pasur edhe një efekt tjetër. Një punë mund të shihet si një grup detyrash, të cilat teknologjia mund t’i lehtësojë ose t’i zgjidhë.
Për kontrollorët e trafikut ajror, teknologjia është një shtesë e volitshme: ajo përpunon të dhënat e fluturimit duke ua lënë vendimet njerëzve dhe duke i mbajtur pagat e tyre të larta.
Në të kundërt, sistemet e pagesave në supermarkete thjeshtojnë rolet e arkëtarëve, duke automatizuar detyra si llogaritja e kusurit. Kjo ul kërkesën për punëtorë të aftë duke bërë që pagat të mbesin në vend.
Pavarësisht nga optimizmi i hershëm, agjentët e shërbimit ndaj klientit dhe punëtorët e tjerë me kualifikime të ulëta mund të përballen me një të ardhme të ngjashme me arkëtarët.
Detyrat e tyre të përsëritura mund të zëvendësohen nga automatizimi. Amit Zavery nga kompania e softuerëve ServiceNow, vlerëson se më shumë se 85% e rasteve të shërbimit ndaj klientit nuk kërkojnë më përfshirje të njerëzve.
Ndërsa Inteligjenca Artificiale po përparon, kjo shifër ndoshta do të rritet, duke lënë pak agjentë që duhet të merren vetëm me rastet më të ndërlikuara. Megjithëse Inteligjenca Artificiale në fillim mund të rrisë produktivitetin, ndikimi i saj afatgjatë do të jetë automatizimi i detyrave.
Ndryshe nga automatizimi, i cili zëvendësoi punët rutinë si kryerja e llogarive, Inteligjenca Artificiale mund të zgjerojë shtrirjen e saj në punë jo rutinë dhe krijuese.
Për shembull, mund të mësojë të njohë prirje dhe të bëjë parashikime pa udhëzime të qarta; ndoshta, me kalimin e kohës, do të jetë në gjendje edhe të shkruajë skenarë argëtues dhe të krijojë produkte të dobishme.
Tani për tani, duket sikur në industritë me paga të larta, personeli më i ri është më i cenuar nga automatizimi.
Në firmën ligjore A&O Shearman, mjetet e Inteligjencës Artificiale trajtojnë pjesën më të madhe të punës rutinë të kryer nga para-ligjorët. Softueri i kompanisë mund të analizojë kontratat, t’i krahasojë ato me marrëveshjet e kaluara dhe të këshillojë rishikime në më pak se 30 sekonda.
Njerëzit më të kualifikuar kanë qenë më të aftë të përdorin teknologjinë për të marrë vendime strategjike, thotë David Wakeling, kreu i sektorit të Inteligjencës Artificiale i firmës.
Kërkimet ekonomike mbështesin këtë vëzhgim. Megjithëse studimet e hershme treguan se punonjësit më të kualifikuar mund të përfitonin thjesht duke kopjuar rezultatet e Inteligjencës Artificiale, studimet më të reja këqyrin detyra më të ndërlikuara, si kërkimi shkencor, udhëheqja e një biznesi dhe investimi i parave.
Në këto rrethana, punonjësit e kualifikuar përfitojnë shumë më tepër se kolegët e tyre më të dobët. Në disa raste, punëtorët më pak produktivë nuk kanë përmirësim, madje humbin terren.
Për shembull, Aidan Toner-Rodgers nga Universiteti MIT, zbuloi se përdorimi i Inteligjencës Artificiale për zbulimin e materialeve të ndryshme, gati dyfishoi produktivitetin e studiuesve më të mirë, por nuk pati pothuajse asnjë ndikim të matshëm në një të tretën e studiuesve më të paaftë.
Softueri i Inteligjencës Artificiale i lejoi studiuesit të përcaktonin veçoritë e dëshiruara, më pas prodhoi materiale të mundshme që mendohej se mund të kishin këto tipare.
Shkencëtarët më të aftë, që zotërojnë mjaftueshëm ekspertizë tematike, mund të përcaktojnë këshillat me vend dhe të hedhin poshtë ato të pavlefshmet. Ndërsa studiuesit më të paaftë e kishin të vështirë të dallonin rezultatet e dobishme nga ato të parëndësishme (shih grafikun 2).
Rezultate të ngjashme janë vënë re edhe në fusha të tjera. Nicholas Otis dhe bashkautorët e tij nga Universiteti i Kalifornisë, Berkeley, zbuluan se sipërmarrësit më të aftë kenianë i rritën fitimet me mbi 15% me ndihmën e një asistenti të Inteligjencës Artificiale, ndërsa të tjerët vunë re një rënie të fitimeve.
Dallimi qëndronte në mënyrën si ata zbatuan këshillat e Inteligjencës Artificiale. Njerëzit e paaftë ndoqën këshillat e përgjithshme, si bërja e më shumë reklamave; ndërsa njerëzit e zgjuar e përdorën Inteligjencën Artificiale për të gjetur zgjidhje të përshtatshme, si sigurimi i burimeve të reja gjatë ndërprerjeve të energjisë (shih grafikun 3).
Alex Kim nga Universiteti i Çikagos dhe bashkautorët e tij, kryen një eksperiment ku pjesëmarrësit përdorën Inteligjencën Artificiale, për të analizuar fitimet në një portofol të sajuar. Investitorët e aftë arritën gati 10% kthime më të larta me Inteligjencën Artificiale. Investitorët më pak të aftë arritën fitime prej 2%.
Investitorët e aftë i përdorën më mirë njohuritë, si ato në lidhje me shpenzimet për kërkim-zhvillim, riblerjet e aksioneve dhe fitimin operativ përpara zhvlerësimit dhe amortizimit.
Ndërsa Inteligjenca Artificiale ndryshon botën e punës, po shfaqen edhe detyra të reja. Rajeev Rajan nga kompania e softuerëve Atlassian thotë se mjetet e Inteligjencës Artificiale u lirojnë inxhinierëve disa orë në javë, duke i lejuar ata të përqendrohen në punën krijuese.
Avokatët e rinj shpenzojnë më pak kohë në punët e shtëpisë dhe më shumë me klientët.
“Nga kjo do të përfitojnë më shumë njerëzit më të zgjuar që mund të jenë mërzitur me analizimin e fitimeve rutinë”, thotë një shef në një firmë të madhe investimesh.
"The skill that will be most rewarding in the short term is imagination in finding creative ways to use Artificial Intelligence."
The humdrum work of these industries is being automated, allowing younger workers to take on advanced tasks earlier in their careers.
Labor markets have always been defined by the disappearance of old roles and the creation of new ones.
David Autor at MIT University has estimated that about 60% of jobs in America in 2018 did not exist in 1940. In the 1950s, the job of "aircraft designer" was added to the population register.
In the 1990s, the profession of “conference planner” was added. Who will perform the new jobs of Artificial Intelligence when they appear? History shows that from major technological changes, the most skilled people benefit.
In the Industrial Revolution, engineers who owned new machinery benefited from a salary increase, while the wages of ordinary workers remained stagnant.
The computer age rewarded software engineers and eliminated typists. Artificial Intelligence may follow a similar path, helping smarter, more agile, and more experienced humans navigate complex, information-rich environments.
Moreover, today's AI tools are just the beginning. As the technology becomes more sophisticated, semi-autonomous agents could act independently, fundamentally changing the workplace.
This could make every worker a kind of boss, as Nvidia's CEO has predicted. But the most talented will continue to be the best bosses.

ideas
top
Alfa recipes
TRENDING 
services
- POLICE129
- STREET POLICE126
- AMBULANCE112
- FIREFIGHTER128