Për herë të parë që nga viti 2019, Irani rrit çmimet e benzinës

Irani ka rritur çmimet e benzinës së subvencionuar për herë të parë që nga viti 2019, kur shpërthyen protesta të mëdha për shkak të rritjes së çmimeve të karburantit që vranë më shumë se 300 persona.
Teherani po përballet me presion në rritje nga zhvlerësimi i monedhës së tij, rialit, si dhe nga sanksionet ekonomike të vendosura për shkak të programit të tij bërthamor.
Sistemi i ri i llogaritjes prezanton nivelin e tretë të çmimeve në sistemin e subvencioneve që ekziston prej kohësh në vend, i cili u lejon shoferëve të vazhdojnë të marrin 60 litra benzinë në muaj me një çmim të subvencionuar prej 15,000 rialë për litër, ose rreth 35 dinarë, dhe 100 litrat e ardhshëm do të mbeten 30,000 rialë për litër, ose rreth 71 dinarë.
Irani futi në fuqi racionimin e karburantit në vitin 2007, por kjo ende nuk e ka ulur kërkesën për benzinë ultra të lirë, ndërsa çmimet, edhe me çmimin e ri, mbeten ndër më të ulëtat në botë.
Diferenca midis kostove të prodhimit dhe dërgimit të karburantit dhe çmimit në pompë është një subvencion i paguar nga shteti.
Agjencia Ndërkombëtare e Energjisë (IEA) me seli në Paris e ka renditur Iranin si vendin e dytë më të madh në botë për sa i përket kostove të subvencioneve të energjisë në vitin 2022, menjëherë pas Rusisë.
Rritja e sotme e çmimeve është ndryshimi më domethënës në sistemin e subvencionimit të karburantit në Iran që nga viti 2019, kur një rritje e papritur prej 50 përqind e çmimeve të subvencionuara dhe një rritje prej 300 përqind e normës për blerjet mbi kuotat shkaktuan protesta në më shumë se 100 qytete dhe qyteza në të gjithë vendin.
Sipas organizatës ndërkombëtare Amnesty International, të paktën 321 persona vdiqën në trazira dhe disa mijëra të tjerë mbetën në paraburgim.
Kritikët pohojnë se çdo rritje e çmimit të benzinës me 10,000 rialë (rreth 24 dinarë) rrit inflacionin me pesë përqind, ndërsa norma aktuale vjetore e inflacionit në Iran është rreth 40 përqind.
Karburanti i lirë ka rezultuar në rritje të punësimit në Iran, duke pasur parasysh se më shumë se tetë milionë banorë punojnë si shoferë taksish përmes platformave online, që përbën pothuajse 10 përqind të popullsisë.
Ministri i Energjisë, Mohsen Paknejad, tha me rastin e rritjes së çmimit se kjo përfaqëson "fillimin e një ndryshimi në trendin e konsumit të karburantit".
Ekspertët pohojnë se Irani mund të rrisë çmimet e naftës në të ardhmen, dhe qeveria i rishikon çmimet çdo tre muaj.
Po ndodh...
Amerika mund të tërhiqet nga Europa, por jo nga SPAK
ide
Kush është Lepuri i Surrelit?
Dy rrugët e gabuara të opozitës me Avokatin e Popullit
top
receta Alfa
TRENDING 
shërbime
- POLICIA129
- POLICIA RRUGORE126
- URGJENCA112
- ZJARRFIKESJA128
