Metani: From inspections and complaints, problems with audio recording, case management and documentation flow

2025-12-10 15:00:08 / AKTUALITET ALFA PRESS

Metani: From inspections and complaints, problems with audio recording, case

The Senior Inspector of Justice, Mr. Artur Metani, participated in the 3rd Joint Meeting of the High Judicial Council and the High Prosecutorial Council “Strengthening Institutional Capacities through Improved Career Development and Protective Measures for the Judicial System”.

In his speech, Mr. Metani first emphasized the practices that must be followed to have a strong and sustainable justice system.

"Building a strong and sustainable justice system requires continuous commitment. The rule of law is not simply a set of legal norms or abstract rules, but is above all an institutional administrative activity. In this context, the administrative practices followed by our institutions should aim to build an environment where meritocracy, structural independence, institutional security and the professionalism of magistrates act as interdependent mechanisms."

The High Inspector of Justice also focused on the findings observed during the work of the institution he leads that affect the quality of work and performance of magistrates, and as such must be addressed.

During the handling of complaints, or the development of thematic/institutional inspections by the institution of the High Inspector of Justice, it has been found that the lack of appropriate facilities and the insufficient use of information technology, including audio recording of hearings, case management systems, archives, circulation of procedural and administrative documentation, as well as technological systems covering specific processes of the work of the court or prosecutor's office, directly affect the quality and solemnity of the trial, as well as the development of criminal investigations. In some cases, these conditions have also affected the ethical and professional behavior of magistrates, exposing the justice system to negative perceptions by the public.

Modernizimi i infrastrukturës, rishikimi i protokolleve të sigurisë, vendosja e mekanizmave mbikëqyrëse dhe zhvillimi i analizave për menaxhimin e riskut dhe adoptimi i praktikave bashkëkohore të sigurisë së sistemeve dhe teknologjisë së informacionit janë masa thelbësore që garantojnë një mjedis pune të sigurt dhe funksional për të gjithë magjistratët. Për këtë arsye, investimi në infrastrukturë dhe për sigurinë e magjistratëve duhet të konsiderohet pjesë integrale e politikave për forcimin e pavarësisë, legjitimitetit dhe integritetit të pushtetit gjyqësor. Vetëm  në këtë mënyrë pushteti  gjyqësor  mund të funksionojë në mënyrë të qëndrueshme, duke garantuar cilësi, integritet dhe besueshmëri në çdo nivel të veprimtarisë së tij”.

FJALA E PLOTË E INSPEKTORIT TË LARTË TË DREJTËSISË Z. ARTUR METANI

Të nderuar kryetarë të Këshillave,

I nderuar Kryetar i Gjykatës së Lartë,

I nderuar Prokuror i Përgjithshëm,

I nderuar z. Dobi,

Të nderuar shkëlqesi ambasadorë dhe partnerë,

Të nderuar të ftuar!

Faleminderit për ftesën dhe mundësinë për të ndarë disa reflektime në kuadër të këtij takimi të tretë të përbashkët të institucioneve tona. Tematikat që do të trajtojmë sot si vlerësimi etik dhe profesional i magjistratëve, ndikimi i tij në zhvillimin e karrierës, si dhe siguria dhe infrastruktura e ambienteve të gjykatave dhe zyrave të prokurorisë,  janë çështje me një rëndësi të veçantë, pasi këto çështje nuk përfaqësojnë vetëm prioritete të institucioneve tona në ushtrimin e kompetencave ligjore, por janë gjithashtu themelore për garantimin e cilësisë së drejtësisë dhe respektimin e standardeve të shtetit të së drejtës. Sot, ky takim është mundësia jonë për të diskutuar dhe konsoliduar praktikat që mbështesin integritetin, pavarësinë dhe legjitimitetin e pushtetit tonë  gjyqësor.

Kontributi i EU4Justice dhe Bashkimit Europian mbetet i domosdoshëm për implementimin dhe zhvillimin e qëndrueshëm të reformës në drejtësi në Shqipëri, ku asistenca teknike e ofruar përkthehet në rritje të kapaciteteve dhe cilësisë së vendimarrjes. Megjithatë, rolin kryesor dhe të qënësishëm duhet ta luajnë institucionet tona, të cilat duhet të marrin vendime dhe ku debati profesional duhet shoqërohet me një analizë të mirëfilltë në nivel sistemik dhe planifikimi strategjik.

Ndërtimi i një sistemi drejtësie të fortë dhe të qëndrueshëm kërkon angazhim të vazhdueshëm. Shteti i së drejtës nuk është thjesht një tërësi normash ligjore apo rregullash abstrakte, por është mbi të gjitha një veprimtari administrative institucionale. Në këtë kuadër, praktikat administrative të ndjekura nga ana e institucioneve tona duhet të kenë si qëllim ndërtimin e një mjedisi ku meritokracia, pavarësia strukturore, siguria institucionale dhe profesionalizmi i magjistratëve të veprojnë si mekanizma të ndërvarur nga njëri-tjetri.

Vlerësimi etik dhe profesional i magjistratëve është një gur themeli mbi të cilin ndërtohet besimi i publikut në sistemin e drejtësisë. Ai nuk është thjesht një proces formal administrativ, por është një mekanizëm i rëndësishëm që garanton ex-ante integritetin dhe zhvillimin profesional të magjistratëve. Ky proces duhet të jetë i parashikueshëm, i qartë, i paanshëm dhe transparent. I mbështetur në indikatorë apo tregues të qartë dhe të matshëm, si dhe duke shmangur çdo aspekt subjektivizmi, apo ndikimi të jashtëm. Në praktikë, kjo do të thotë krijimin e një sistemi vlerësimi etiko-profesional që monitoron dhe vlerëson performancën e magjistratëve jo vetëm në bazë të rezultateve të punës, por edhe në përputhje me standardet morale, etike dhe profesionale. Një qasje e tillë siguron jo vetëm integritetin individual të magjistratëve, por edhe besueshmërinë e publikut në sistemin e drejtësisë në tërësi.

Një çështje që kërkon vëmendje të veçantë është gjithashtu dhe infrastruktura e pushtetit gjyqësor. Ndërkohë, në kushtet e rritjes së kompleksitetit të çështjeve gjyqësore dhe ekspozimit publik të pushtetit gjyqësor, edhe siguria personale e magjistratëve nuk mund të konsiderohet vetëm një çështje administrative, por ajo është një parakusht themelor për funksionimin e paanshëm dhe të pavarur të pushtetit gjyqësor. Në këtë drejtim, sistemi i vlerësimit etiko-profesional të magjistratëve dhe siguria apo infrastruktura janë procese të ndërvarura nga njëri-tjetri. Një magjistrat nuk mund të vlerësohet objektivisht në lidhje me integritetin e tij, apo cilësitë e tij profesionale në mungesë të sigurisë së tij personale, apo kushteve të mjaftueshme infrastrukturore. Në këtë aspekt, vlen të theksohet se  mungesa e këtyre elementëve të rëndësishëm rrit mundësinë e gabimeve njerëzore, të ndikimeve të jashtme, ose të shkeljeve të etikës profesionale nga ana e magjistratëve.

Gjatë trajtimit të ankesave, apo zhvillimit të inspektimeve tematike/institucionale nga ana e institucionit të Inspektorit të Lartë të Drejtësisë është konstatuar se mungesa e ambienteve të përshtatshme dhe përdorimi i pamjaftueshëm i teknologjisë së informacionit, përfshirë regjistrimin audio të seancave, sistemet e menaxhimit të çështjeve, arkivat, qarkullimin e dokumentacionit procedural dhe administrativ, si dhe sistemet teknologjike që mbulojnë procese specifike të punës së gjykatës apo prokurorisë , ndikojnë drejtpërdrejt në cilësinë dhe solemnitetin e gjykimit, si dhe në zhvillimin e hetimeve penale. Në disa raste, këto kushte kanë ndikuar edhe në sjelljen etiko-profesionale të magjistratëve, duke ekspozuar sistemin e drejtësisë ndaj perceptimeve negative nga publiku.

Modernizing the infrastructure, reviewing security protocols, establishing oversight mechanisms and developing risk management analyses and adopting contemporary systems and information technology security practices are essential measures to ensure a safe and functional working environment for all magistrates. For this reason, investing in infrastructure and the security of magistrates should be considered an integral part of policies to strengthen the independence, legitimacy and integrity of the judiciary. Only in this way can the judiciary function sustainably, guaranteeing quality, integrity and credibility at every level of its activity.

Regarding the above, I personally believe that the expected results of this meeting should not remain simply at the level of recommendations. They should be transformed into clear and directly applicable standards for the ethical and professional assessment of magistrates; clear legal mechanisms for monitoring and improving their careers; as well as concrete measures or decisions for the security and infrastructure of courts and prosecutors' offices. Only through a coordinated approach and inter-institutional cooperation, long-term vision, good strategic and budgetary planning, as well as by integrating the best practices of the European Union or the Council of Europe can we build an independent justice system, with integrity and as professional as possible.

Thank you! 

Metani: From inspections and complaints, problems with audio recording, case

Happening now...

ideas