Si e dëmton mungesa e gjumit kujtesën tonë

27 Shkurt 2024, 08:23 / JETË ALFA PRESS

Si e dëmton mungesa e gjumit kujtesën tonë

Privimi nga gjumi mund të pengojë aftësinë e trurit tuaj për të rikujtuar. 

Edhe vetëm një natë me më pak se gjashtë orë gjumë mund të dëmtojë kujtesën tuaj afatshkurtër ditën tjetër, tha Dr. Richard Castriotta, një specialist i mjekësisë së gjumit në Keck Medicine të Universitetit të Kalifornisë Jugore. 

Jo të gjithë reagojnë ndaj mungesës së gjumit në të njëjtën mënyrë, por në përgjithësi, sa më gjatë të kaloni pa pushim adekuat, aq më e madhe është “barra” mbi trurin tuaj.

“Privimi ekstrem i gjumit, të qëndruarit zgjuar për 24 orë ose më shumë, madje mund t’i bëjë njerëzit të sillen sikur janë të dehur”, tha ai.

“Nëse qëndrojmë pa gjumë”, tha Dr. Indira Gurubhagavatula, një specialiste e gjumit në Penn Medicine, “ne vetë jemi të vetëdijshëm se të nesërmen e kemi të vështirë të kujtojmë gjërat: “Ku i lashë çelësat? Si e ka emrin ai person?’”

Ndërsa një person pushon, truri forcon dhe sintetizon lidhjet midis neuroneve që u formuan një ditë më parë, gjë që ndihmon në ruajtjen e kujtimeve, një proces i njohur si konsolidim.

Disa studiues mendojnë se gjumi i lëvizjes së shpejtë të syve, ose gjumi REM, luan një rol veçanërisht të fuqishëm në mbylljen e kujtimeve dhe duke na ndihmuar të përpunojmë emocionet, tha Dr. Gurubhagavatula.

“Gjumi nuk është një proces pasiv”, shtoi ajo. Kur njerëzit zgjohen para se të pushojnë plotësisht, flenë më pak dhe gjithashtu mund të kenë më pak gjumë REM, tha Dr. Gurubhagavatula.

Për shkak të kësaj, “mund të vëreni se nuk mund t’i mbani mend gjërat gjithashtu,” tha ajo. “Ju mund të jeni pak më nervoz ose të shqetësuar, nuk jeni në gjendjen tuaj më të mirë.”

Nëse nuk keni fjetur mirë, gjithashtu mund të keni vështirësi t’i kushtoni vëmendje plotësisht asaj që keni përpara, gjë që keni më pak të ngjarë ta mbani mend më vonë.

E njëjta gjë vlen nëse ndiheni të mbingarkuar emocionalisht, në ankth ose të preokupuar, mendja juaj nuk është plotësisht e fokusuar. Kjo mund të kufizojë sasinë e informacionit që truri ynë kodon, tha Dr. Sharon Sha, një profesor klinik i neurologjisë dhe shkencave neurologjike në Universitetin e Stanfordit.

Si rezultat, njerëzit mund të kenë vështirësi në kujtimin e detajeve nga bisedat ose ngjarjet që kanë ndodhur gjatë kohës që u privuan nga gjumi. Truri juaj mund të mos kodojë se ku keni parkuar mjetin për shembull, tha Dr Sha.

Mungesa e gjumit mund të çojë gjithashtu në atë që Dr. Sha e quan “deficit rikthimi”, që mund të nënkuptojë se njerëzit kanë nevojë për një shtytje shtesë për të kujtuar kujtimet afatshkurtra. Privimi afatshkurtër i gjumit nuk ndikon në kujtime të largëta, tha Dr. Sha. Edhe nëse jeni jashtëzakonisht i lodhur, shumica e njerëzve mund të mbajnë mend detaje biografike që i kanë njohur për shumë vite, si emrat e rrugëve ku janë rritur.