The fascinating story of the Orient Express, the king of trains, and the train of kings

It was October 4, 1883, when the Orient Express made its maiden voyage, inaugurating the Paris-Istanbul route on the most luxurious train ever built up to that time. Over time, the routes and cities it served have changed, and the original Compagnie Internationale des Wagons-Lits service no longer exists.
There are now private companies that offer luxury travel on long international routes and trains still called the “Orient Express.” A name that has made generations of travelers dream , and that has fueled the imagination of novelists, from Agatha Christie with her famous novel “Murder on the Orient Express,” to Ian Fleming with “From Russia with Love.” But it is also a name that evokes true stories of spies, intrigue, and mystery.
The great adventure began in 1883, when, amidst clouds of steam, the train solemnly departed from the Gare de l'Est station in Paris for Istanbul. The crowd that attended the ceremony was not without skeptics, convinced that "going from Paris to Istanbul was as foolish as thinking of going to the moon," wrote journalist Edmond Abu in his article in "Le Figaro."
Along with other writers and personalities, he was one of 40 guests who took part in the first trip. Everyone was excited about the new experience, and the recommendation to bring a revolver only added to the sense of excitement.
The “Express de l'Orient”, renamed the “Orient Express” in 1891, was a true marvel of technique and elegance. Starting with the carriages, all of which were covered in shiny lacquered wood. They were also equipped with comfortable sofas.
The train also had a reading room , where one could smoke, a sitting room for the ladies, and an office for those who wanted to write or work in peace. In the dining car, a qualified chef prepared a refined meal.
A magnificent hotel on rails
Everything on the train was served on porcelain plates, and accompanied by excellent wines. But was there any risk of the wine spilling out of the glass due to the vibrations caused by the train's movement? No, because engineer Delaitre had personally verified it. Thanks to the latest shock absorber technology, not a single drop could fall out of the glass even when it was completely full.
“Express de l’Orient” udhëtonte nga Parisi në Stamboll për 4 ditë, kohë që u reduktua në 3 ditë kur në vitin 1889 linja u përmirësua. Treni përshkonte Bavarinë e Luisit II, Austro-Hungarinë e Franz Jozefit, Serbinë e Aleksandrit I, Rumaninë e Karlit I, Bullgarinë e Ferdinand I dhe Turqinë e Abdyl-Hamitit II.
Madje Ferdinanti I i habiti të gjithë kur nisi të sillej si makinist dhe mori drejtimin e trenit. Ai e ngiste si një i çmendur me shpejtësi të madhe, dhe askush nuk guxoi ta kundërshtonte.Krijuesi i këtij trenit të famshëm ishte inxhinier belg, Zhorzh Nagelmakers (1845-1905), që vinte nga një familje bankierësh.
Gjatë një udhëtimi në Shtetet e Bashkuara, ai hipi në trenin e biznesmenit amerikan Xhorxh Mortimer Pullman, ku mund të flinte, por pa shumë privatësi. Ai mbeti shumë i impresionuar nga ajo përvojë dhe kur u kthye në shtëpi, themeloi “Compagnie internationale des Wagons-lits” për të prodhuar trena të klasit të parë, luksozë dhe të rehatshëm për klientelën më të pasur të Evropës.
Dhe në fakt goditi në shenjë. Suksesi ishte aq i madh, saqë midis viteve 1883-1940 rrjeti hekurudhor, kishte 29 linja që lidhnin Londrën me Parisin dhe Stambollin, Athinën, Damaskun, Teheranin. Por edhe me Madridin, Lisbonën, Romën, Nisën dhe vendpushimet e njohura të skive në Alpe (Leh, Insbruck,etj).
“Orient Express” ndihmoi në nxitjen e modës së ekzotikes, të një Orienti të ëndërruar dhe misterioz, dekadent dhe të rafinuar. Një dukuri që lindi gjatë shekullin XVIII, dhe që u popullarizua shumë gjatë shekullit XIX.
Piktorët dhe shkrimtarët si Ingre, Delakrua, Hygo dhe Bajron u magjepsën nga hijeshia e Stambollit, qytetit me 300 xhami, qendrës së Bizantit të lashtë, peizazhi i të cilit ishte “çuditërisht aq i bukur, sa dyshoje nëse ishte i vërtetë” sikurse shkroi poeti francez Teofil Gotie në vitin 1853.
Por mbi të gjitha ishte emri i shkrimtarit Pier Loti, ai që u lidh pazgjidhshmërisht me Stambollin, pas suksesit të romanit “Azijade” në vitin 1879. Ai i tiji ishte një zë jashtë korit. Ai i urrente “përtacët e pasur që udhëtonin përmes “Orient Express”, që e përdhosin këtë tokë të dashur, pa pasur admirimin dhe respektin që meriton ende Stambolli i vjetër.
Bota elegante dhe kozmopolite e “Belle Époque” e bëri “Orient Express” simbolin e saj. Karli II i Rumanisë, Sulltan Abdyl-Hamiti II dhe Mbreti Leopold II i Belgjikës, ishin ndër të parët që hipën në këtë tren. Vetëm në një ditë në vitin 1902, në bordin e tij ndodheshin një mori aristokratësh:duka i madh perandorak Vladimir i Rusisë, Alberti i Prusisë, Princi Kristian i Danimarkës, Princi i Monakos dhe Konti Von Moltke.
Që nga ajo ditë“Orient Express” mori pseudonimin “mbreti i trenave, dhe treni i mbretërve”. Por në bordin e tij mund të ndeshje edhe personazhe të dyshimtë, si Bazil Zaharof, një tregtar i fuqishëm i armëve në kohën e Luftës së Parë Botërore. Pikërisht në këtë tren ai takoi dhe joshi në vitin 1886, 17 vjeçaren simpatike Maria del Pilar, Dukeshën e Villafranka de Los Kaballeros, me të cilën u martua.
Një personazh tjetër i pazakontë ishte armeni Kalust Gulbenkian, që në korrikun e vitit 1896 hipi në këtë tren për t’i shpëtuar masakrës që pësuan bashkatdhetarët e tij, duke marrë me vete djalin e tij Nubar, të mbështjellë në një qilim. Më vonë Gulbenkian u bë shumë i pasur në biznesin e naftës.
Për të gjithë ishte “Zoti Pesëpërqindësh”, pasi kaq ishte përqindja e kuotave që kërkoi nga kompanitë e naftës, të cilat i ndihmoi të zhvilloheshin. Në vitin 1915, me trenin legjendar udhëtuan Kozima, vajza e Franc List dhe e veja e Rikard Vagnerit.
Por “Orient Express”u përdor gjithashtu nga spiunë dhe agjentë sekretë, siç ishte Lorenci i Arabisë, koloneli britanik dhe agjenti sekret (emri i vërtetë ishte Tomas Lorenc), që gjatëLuftës së Parë Botërore u bë një nga udhëheqësit e revoltës arabe kundër dominimit turk.
Në vitin 1909, kur ishte ende student, ai kreu udhëtimin e tij të parë në atë tokë të largët në bordin e “Orient Express”, dhe u rikthye shumë herë. Në vitin 1910, në këtë tren hipi edhe balerina Mata Hari, që më vonë u rekrutua si spiune nga gjermanët, dhe u pushkatua në vitin 1917 nga francezët.
Robert Baden-Pauell, që punonte për shërbimet sekrete britanike, udhëtonte shpesh me“Orient Express”, duke u prezantuan si një koleksion fluturash, në krahët e të cilave ai vizatoi hartën e miniaturizuar të fortifikimeve të armikut dhe pozicionimin e armëve të tyre. Më vonë do të ishte radha e Kim Filbit, Riçard Sorges dhe Naum Ejtingonit dhe Ramon Merkaderit:që të gjithë spiunë për llogari të Kremlinit.
Në fund të Luftës së Madhe “Orient Express”nuk ekzistonte më. Vagonët, të kërkuar për qëllimet e luftës, u dëmtuan ose u shkatërruan. Kështu “Compagnie internationale des Wagons-lits“ i zëvendësoi ato me vagonë edhe më luksozë, të lyer me ngjyrë blu.
Të gjithë vagonët ishin prej metali, për të eleminuar zhurmat që bënin vagonët prej druri. Muret e brendshme ishin të veshura me llak, me gdhendje të rralla në dru dhe panele qelqi. Edhe klientela kishte ndryshuar:tashmë gratë bënin flokët me onde dhe mbanin fustane të shkurtra dhe dekolte të hapura. Burrat i mbanin flokët drejt dhe i hidhnin pas.
The Orient Express was the symbol of the will to live of the 1920s. But the war had left its consequences, and often on it one could encounter Belarusians expelled by the October Revolution, or English, Americans and French shocked by the spectacle of a destroyed Europe.
In 1931, this line experienced a tragedy. Terrorists blew up the Biatorbágy viaduct in Hungary, just as the train was passing through. Several carriages fell under the bridge, causing about 20 deaths and about a hundred injuries.
After World War II, nothing was the same as before. The Iron Curtain that separated Eastern Europe from Western Europe made it very difficult for trains to pass through grueling security checks, and passengers preferred the speed of the plane. Not only did the company lose its prestige as a luxury train in 1948, but it was forced to sell off its carriages one by one . Second class was also added in an attempt to attract new passengers .
From the 1960s onwards, the decline was increasingly evident and on May 19, 1977, the "train of kings" made its last journey, along the same route that made it famous, Paris-Istanbul./ Bota.al
-
-
-
PHOTO/ Driloni and Sara are caught naked on the streets of Tirana
February 7, 23:38 -
-
US insurance company pays $1.1 billion for California wildfires
February 7, 23:32
Happening now...
America may withdraw from Europe, but not from SPAK
ideas
Who is the Surrel Rabbit?
The two wrong paths of the opposition with the Ombudsman
top
Alfa recipes
TRENDING 
services
- POLICE129
- STREET POLICE126
- AMBULANCE112
- FIREFIGHTER128





