870 million euros to 'replace' the port that was abandoned by Alabar - Albania's roads in oblivion

Commuters who frequently use the Milot-Lezhë- Shkodër segment , which is already notorious for traffic jams in the Lezhë area as well as slow traffic along the entire subsequent axis to Shkodër, will likely have to be patient for a long time because the Albanian government's medium-term budget program has not planned any improvements on this segment, while an attempt to concession the problematic Milot-Balldre segment failed due to a lack of bids.
This is the second time that the government’s efforts to find alternative financing for this road axis have failed, but this is far from being the only road axis for which the budget has no funding and private financing is uncertain. In fact, wherever you look at the road map of Albania, you can see that some improvements are necessary, while, in the government’s medium-term budget plan, there is no money allocated for them. Consequently, traffic in Lezha, at the entrance to Shkodra, in Elbasan, in Pogradec or even on the Tirana – Durrës highway itself in the segment from Vora to Durrës, will likely be an inseparable story for citizens for the fourth mandate of the current government, and perhaps beyond.
Albania's major infrastructure projects, because they take several years to build, are planned in a governance instrument known as the medium-term budget. In this instrument, the government adjusts the expected three-year needs to the budget's financial capabilities. In short, if the budget is, say, 100 lekë, the government determines which projects will be financed with this money. For other projects, the government has the option of seeking various aid programs, such as from the European Union , or seeking private financing through a public-private partnership scheme. The latest budget law approved by parliament last year can be found here [ link ], while the list of investments with three-year programs can be found in the excel document titled List of Public Investment Projects 2025-2027 [ here ] The document contains two tables, one presenting planned investments with domestic resources and the other with foreign resources, including loans and donations.

Lista e projekteve që kanë lidhje me infrastrukturën rrugore të financuara nga burimet e brendshme paraqitet në qelizat 140 deri në 166. Në këto qeliza dallohet se shumica dërrmuese e parave pritet të shkojnë për kontratat koncesionare ekzistuese si dhe për autostradën Elbasan – Qafë Thanë dhe Elbasan Lekaj. Këto dy projekte të ndara në 14 faza pritet të kushtojnë në total 40 miliardë lekë ose rreth 400 milionë euro dhe do t’i shtojnë vendit rreth 100 kilometra autostradë, me një kosto mesatare prej mbi 4 milionë eurosh për kilometër, pa shtesat e zakonshme të punimeve. Punimet për këtë aks janë planifikuar të përfundojnë në vitin 2027.
Projekti tjetër i madh është zgjerimi i superstradës Tiranë – Durrës. Në buxhet parashikohet që do të kushtojë 12.5 miliardë lekë ose 125 milionë euro por shqiptarët do të duhet të presin së paku vitin 2029, nëse punimet nuk shtyhen, për ta parë të përfunduar. Faza e parë dhe e dytë ka nisur, por pritet të përfundojë pas vitit 2027 ndërsa faza e tretë pritet të nisë në vitin 2026 dhe faza e katërt dhe e pestë, në vitin 2027. Afati i përfundimit të punimeve për këto tre fazat e fundit është viti 2029.
Projekt tjetër i kushtueshëm është rruga Berat – Ballaban, e cila pritet të kushtojë 66 milionë euro sipas vlerësimit të buxhetit dhe do të mbarojë gjithashtu pas vitit 2027. Përmirësimi i rrugës ekzistuese Kombinat – Ndroq – Plepa do të kushtojë afërsisht 48 milionë euro dhe pritet të përfundojë në vitin 2028 nëse nuk do të ketë shtesa.
Unaza e Tiranës, e cila aktualisht është e hapur për trafikun, do të ketë punime plotësuese që do të vijojnë deri pas vitit 2029.
Aktualisht qeveria ka tre kontrata koncesionare për rrugët, të cilat i kushtojnë taksapaguesve miliona. Kontrata e Rrugës së Arbrit na kushton rreth 36 milionë euro në vit për një total prej 400 milionë eurosh dhe do të vijojmë ta paguajmë deri në vitin 2031. Kontrata e Rrugës së Kombit na kushton 7 milionë euro në vit në formën e “subvencioneve” nga buxheti, përveç dhjetëramilionëve të paguara nga përdoruesit dhe sipas dokumentit të buxhetit, do të vijojë të na kushtojë deri në vitin 2032 për një total prej gati 100 milionë eurosh. Kontrata e tretë është ajo e segmentit rrugor nga Porti i Jahteve në Orikum për te tuneli për në Palasë, e cila do të marrë afërsisht 9.5 milionë euro në vit deri në vitin 2034.
Sa i përket projekteve me financim të huaj, projekti i ‘Bypass’-it të Tiranës, i cili do të lidhë autostradën e veriut me autostradën e Elbasanit, pritet të kushtojë afërsisht 240 milionë euro dhe është financuar nga Bashkimi Evropian.
Një projekt tjetër, ai i rrugës Qukës – Qafë Plloçë, pritet të kushtojë 260 milionë euro sipas vlerësimit aktual, ka ngrënë sakaq 190 milionë euro dhe financimet planifikohen të shtrihen deri pas vitit 2027.

Në listën e projekteve për financime të huaja, shënohet projekti ‘Bypass’ i Elbasanit’ me kosto 22 miliardë lekë, por për këtë projekt financuesi është “i paspecifikuar”, që do të thotë se nuk është gjendur ende. Teorikisht, projekti duhej të kishte nisur zbatimin në vitin 2024 dhe do të duhej të përfundojë në vitin 2028. Por për momentin asgjë nuk ka ndodhur. Mungesa e autostradës që duhet të shmangë trafikun në qytetin e Elbasanit ka gjasa do të ulë në mënyrë dramatike rendimentin e përdorimit të të gjithë autostradës Lekaj – Qafë Thanë për shkak se, pasi përdoruesit të përshkrojnë 30 kilometrat e para me shpejtësi, fjala vjen, 100 kilometra në orë, do të ngecin në trafikun e Elbasanit.
Projekti tjetër madhor pa financime është ai i autostradës që duhet të lidhë ‘bypass’-in e Tiranës me fshatin Lekaj, pra me Korridorin Tetë dhe me superstradën drejt jugut. Autostrada do të duhet të ndërtohet nga Ura e Beshirit në Tiranë përmes luginës së Pezës për të dalë në fshatin Lekaj në Kavajë pasi të kapërcejë një terren kodrinor. I njohur si Korridori Qendror, kjo duhet të jetë autostrada që do të shmangë trafikun famëkeq në Unazën e Durrësit si dhe do të heqë një pjesë të trafikut në superstradën Tiranë – Durrës. Ky është një projekt që supozohet se do të kushtojë qindramilionë euro dhe që është i pafinancuar as me burime të brendshme dhe as me burime të huaja. Qeveria ka hedhur disa herë idenë e dhënies me koncesion dhe bërjes së kësaj autostrade me pagesë, gjë për të cilën planet nuk kanë ecur dot përpara.
Shkodra, rruga lidhëse e së cilës me Tiranën është ndërtuar në vitet 2000 pa karrexhatë rezervë dhe që aktualisht është gjithmonë e mbingarkuar me trafik dhe rrezik të lartë aksidentesh, ka gjasa do të mbetet me të njëjtën rrugë për një kohë të pacaktuar. Nuk ka projekt të planifikuar për financim për këtë segment rrugor që lidh kryeqytetin me qytetin më të madh të veriut dhe më tutje me Malin e Zi. As nuk ka projekt për të ndërtuar ‘bypass’ për Shkodrën për të anashkaluar nyjen e Bahçallëkut.
Plani i qeverisë ishte që për segmentin Milot – Balldre, i cili duhej të shmangte trafikun në Lezhë, të jepej me koncesion. Fillimisht qeveria ia dha koncesionin një kompanie vendëse, e cila nuk kishte kapitale dhe nuk gjeti dot financime ndërsa tani, një tender i hapur para zgjedhjeve, u shpall i dështuar pas zgjedhjeve.
Teorikisht rruga Qukës – Qafë Pllocë do të duhet të shërbejë si alternativë ndaj rrugës aktuale Qafë Thanë – Qafë Pllocë, e cila kalon përmes qytetit të Pogradecit. Planet për një autostradë për të lidhur Qafë Thanën me Korçën dhe më pas me kufiri grek mbeten të pafinancuara.
A significant portion of the state budget's investment capacity over the coming years has been earmarked by the government to go towards the construction of a new port, after it gave the existing Durrës port for the construction of palaces. The government initially claimed that the new port, which would have to be built before the existing one was given to Alabar, would be built at private expense. This work went nowhere, so the government turned to budget sources. Currently, the government's project is to build a new port with an undetermined final cost, but for the first phase, 49 billion lek or 490 million euros have been set aside. The cost of the other phases will have to be gradually revealed over the coming years. This is the plan for the cargo port. There is also a second plan.
In order to free up the Port of Durres for the construction of palaces, Albania needs to build a new military port. NATO seems to not allow the current port to be occupied without being replaced with a suitable port to guarantee the country's security. For this reason, the government's second project, designated to be paid for with domestic resources, consists of the construction of a new military seaport in Porto Romano , with a current estimated cost of 38 billion lek or 380 million euros. So far, without taking into account possible additional costs, the government plans to spend 870 million euros to free up the Port of Durres for palaces. This is a figure that would have been enough to build many of the necessary road segments that are currently not financed, such as the Elbasan bypass at a cost of 220 million euros or a new road to Shkodra./ Reporter.al
Happening now...
America may withdraw from Europe, but not from SPAK
ideas
top
Alfa recipes
TRENDING 
services
- POLICE129
- STREET POLICE126
- AMBULANCE112
- FIREFIGHTER128


