Disney së shpejti do të humbasë të drejtën e autorit për Mickey Mouse origjinale

Në vitin 2024, përsëritja më e hershme e Mickey Mouse të Disney do të hyjë në domenin publik.
Mickey Mouse u shfaq për herë të parë në vitin 1928 në filmin e shkurtër të animuar "Steamboat Willie" - filmi i parë i animacionit që përdor tinguj të sinkronizuar.
Në SHBA, e drejta e autorit për veprat origjinale të autorësisë zgjat deri në vdekjen e autorit plus 70 vjet. Por për veprat e krijuara në mënyrë anonime, pseudoanonime ose nga një punonjës si pjesë e punës së tyre, zgjat 95 vjet. Veprat e botuara para vitit 1978, si Mickey Mouse, kanë vetëm një të drejtë autori prej 95 vjetësh nga data e botimit.
Ndërsa versioni i parë i Mickey Mouse po i afrohet fundit të mbrojtjes së tij 95-vjeçare të së drejtës së autorit, miu ka pasur disa transformime që nga viti 1928 dhe versionet pasuese të Mickey Mouse do të mbrohen ende derisa të mbarojnë 95 vitet e tyre.
Mickey Mouse origjinale duket krejt ndryshe nga miu i ngrohtë dhe i rrumbullakët që shihet sot. Ai kishte një hundë të mprehtë si miu dhe krahë e këmbë të dobëta.
Ndërsa Disney mund të humbasë të drejtën e autorit për "Steamboat Willie", ata mund të ruajnë ende disa të drejta nëse ai version i miut njihet si markë tregtare.
“Pyetja e parë është nëse Disney po përdor 'Steamboat Willie' jo vetëm si personazh, por edhe si simbol të Disney-t," tha për DW Jane Ginsburg, profesoreshë e së drejtës së pronësisë letrare dhe artistike në Fakultetin Juridik të Kolumbisë në Nju Jork.
E drejta e autorit kundrejt markës tregtare
Një markë tregtare është një simbol ose shprehje e njohur që lidhet me një produkt ose shërbim nga një kompani ose individ i caktuar, dhe ndryshe nga e drejta e autorit, ato mund të zgjasin përgjithmonë.
Në SHBA, një markë tregtare nuk duhet të regjistrohet për t'u konsideruar si markë tregtare.
Nëse versioni i Mickey Mouse i parë në "Steamboat Willie" shihet si një simbol i Disney, kompania mund të thotë se është një markë tregtare.
Kjo do të thotë që njerëzit mund t'i përdorin personazhet, por duhet bërë në një mënyrë që njerëzit të mos e ngatërrojnë punën si nga Disney.
Winnie-the-pooh si një vrasës serial
Për shembull, tregimet dhe personazhet origjinale të "Winnie-the-Pooh" të AA Milne (1926) iu bashkuan domenit publik në fillim të vitit 2022.
Por imazhi ikonë i Disney-t i personazhit, ariu i verdhë me një bluzë të kuqe që u shfaq për herë të parë në një film të shkurtër të animuar në vitin 1966, është ende nën të drejtën e autorit. Gjigandi i argëtimit ruan gjithashtu disa marka tregtare që lidhen me pelushin popullor, i cili kufizon përdorimin e imazhit të personazhit në produkte.
Duke testuar kufijtë e fortesës së Disney-t në të drejtat e saj të autorit të lidhura me personazhin, "Winnie the Pooh: Blood and Honey" është një film horror që do të dalë këtë vit. Filmi riimagjinon personazhin e AA Milne si një vrasës serial.
“Ne e dinim se çfarë ishte e drejta e autorit [Disney] dhe çfarë ata kishin bërë,” tha drejtori Rhys Waterfield për Variety. "Kështu që ne bëmë aq sa mundëm për t'u siguruar që [filmi] të bazohej vetëm në versionin e tij të vitit 1926."
Përveç emrit, ariu mjaltëdashës nuk mund të ngatërrohet me atë të Disney-t. Pooh vesh një kostum druvar dhe tiparet e tij të fytyrës janë të shtrembëruara.
Markat e vdekura: Nga shkallët lëvizëse në termos
Nëse një markë tregtare bëhet një term i përgjithshëm për një klasë produktesh ose shërbimesh, ajo njësi ekonomike mund të humbasë të drejtën e saj për të thënë se ajo është marka e tyre tregtare.
Kjo është arsyeja pse në 2013 Google tha se do të godiste konsumatorët që përdorin "google" si një folje gjenerike kur ata nuk po përdornin në të vërtetë motorin e kërkimit të Google.
"Një pronar i markës tregtare e dëshiron atë në të dyja mënyrat," thotë Ginsburg. “Ata duan që fjala të jetë një emër i njohur, për sa kohë që njerëzit mund të mbajnë dy ide në kokën e tyre në të njëjtën kohë – që Google është sinonim i kërkimit, por që Google është një kompani e veçantë që bën kërkime.”
Shembuj të famshëm të markave dhe produkteve që u bënë terma gjenerikë përfshijnë Aspirin, Escalator dhe Thermos.
“Në të vërtetë ka shumë marka tregtare të vdekura që humbën lidhjen e tyre, shpesh për shkak se pronari i markës tregtare nuk e kontrolloi siç duhet përdorimin e markës – fjala ndaloi të thotë një markë individuale,” shpjegoi Ginsburg.
Kur vlefshmëria e një marke tregtare vihet në dyshim, teknikat e anketimit përdoren për të përcaktuar nëse njerëzit e lidhin markën tregtare me një markë ose produkt të caktuar.
Pse skadon e drejta e autorit?
Nëse një person përpiqet të krijojë një vepër origjinale, dikush mund të mendojë se duhet t'i fitojë të drejtat në përjetësi. Pra, pse autorët dhe shpikësit marrin vetëm të drejta të kufizuara pronësie?
Klauzola e patentës dhe e të drejtës së autorit të Kushtetutës së SHBA-së thotë se Kongresi do të ketë fuqi "të promovojë përparimin e shkencës dhe arteve të dobishme, duke u siguruar për kohë të kufizuar autorëve dhe shpikësve të drejtën ekskluzive për shkrimet dhe zbulimet e tyre përkatëse".
“Pra, si e promovoni përparimin e dijes? Së pari ju i detyroni njerëzit të krijojnë vepra dhe më pas siguroni që ato vepra të bëhen gjerësisht të disponueshme. Dhe në fund të fundit, vendosja e veprave në domenin publik i bën ato plotësisht të disponueshme, "tha Ginsburg.
Në vitin 1998, 20 vite të tjera iu shtuan kushteve të së drejtës së autorit në SHBA. Para kësaj, ajo zgjati jetën e autorit plus 50 vjet. Kjo i dha Disney-t 20 vjet mbrojtje shtesë për Mickey Mouse-in origjinal.
Gjermania udhëhoqi rrugën për këtë zgjerim të së drejtës së autorit si një nga vendet e para në Bashkimin Evropian (BE) që rriti të drejtën e autorit për jetën plus 70 vjet.
Kur BE-ja harmonizoi dhe miratoi të njëjtat standarde të së drejtës së autorit në mbarë BE-në, ata e kushtëzuan këtë me reciprocitetin, që do të thotë se veprat e SHBA nuk do të merrnin 20 vitet shtesë të mbrojtjes në BE nëse SHBA-ja nuk e zgjati mbrojtjen e të drejtave të autorit me 20 vjet, tha Ginsburg. .
“BE-ja duke qenë një treg shumë i madh për punët e SHBA-së, mendoj se ishte më bindëse se sa përpjekjet lobuese të ndonjë industrie të veçantë,” tha Ginsburg.
Po ndodh...
83 mandatet nuk janë imunitet për shokët dhe shoqet e Ramës
ide
top
receta Alfa
TRENDING 
shërbime
- POLICIA129
- POLICIA RRUGORE126
- URGJENCA112
- ZJARRFIKESJA128
